Steg 0: Grunn til uro?- sårbarheitskartleggingSærskilt sårbare barnSkule og barnehage har eit skjerpa ansvar for å ivareta barn som er særskilt sårbare.Faktorar som kan auke sårbarheita hos den einskilde:det individuelle (som sjukdom, diagnosar, temperament, kjensler og uttrykk, språkvanskar, kjønnsuttrykk)familie (omsorgssvikt, psykisk sjukdom, samlivsbrot, rus, høgt konfliktnivå, barnet bur i fosterheim/institusjon, sosial kontroll)jevnaldrande (som krenkingar (før og no), utfordring i å etablere og bli i stabile vennerelasjonar)miljøet (som fattigdom, kriminalitet, mangel på sosialt nettverk, æreskultur).Om barnet har 3-4 av desse risikofaktorane: auka risikoOm barnet har over 5: høg risikoHandtering: Skuler, barnehagar og helsestasjon må ha eigne rutiner på korleis dei kartlegger sårbarshetsfaktorar hjå barn og unge.Tenker du sårbarheita handlar om skulemiljø eller barnehagemiljø? Følg eigen kommunal handlingsrettleiar knytt til “trygt og godt skulemiljø” eller “trygt og godt barnehagemiljø”.Ved identifisering av anna sårbarheit, vurder å gå vidare til steg 1. Publisert 03.07.2024 10:56 Sist endra 04.07.2024 14:32